A Fekete péntek, a vásárlás egyik legnagyobb ünnepe Magyaroszágot is kezdi meghódítani, akár a Valantin nap vagy a döcögösen, de itthon is divatba jövő Apák napja.
A „fejlett” nyugatról indult ötletek, hagyományok, ilyen-olyan tempóval, de megérkeznek hazánkba, ezek között léteznek hasznos, értelmes dolgok és kevésbé szerencsések is.
A tengertúlról indult vevő fogások egyik legnagyobb ásza, a karácsonyi szezon és a húsvéti ajándékvásárlás közötti űrt kitöltő Valentin nap, amely már stabil bevételi pont a virágárusoknak, parfümériáknak és az ajándékboltoknak. Lehet ízlelgetni a következő vevő fogást, a Black Friday-t.
Hazai Black Friday történelem
A Fekete péntek történetéről egy korábbi cikkünkből tud információkat szerezni, ahol képbe kerülhet azzal,
hogy miért Fekete pénteknek nevezik az extrém leárazások napját. És hogy mi köze a pulykához.
Visszatérve a hazai pályára, a Black Friday itthoni karrierje az Extrém Digitálhoz köthető. Az első szuper akciós novemberi napot 2013-ban tartották, ekkor náluk 20, 30 és max. 70 százalékos kedvezménnyel lehetett vásárolni.
A kínált termékek száma még gyerekcipőben járt, mert 300-350 portékára aggattak rá kedvezményes árakat. A Black Friday 2018 idején még nagyobb kedvezmények várhatók.
Az akkor még a szárnyait bontogató e-kereskedelem fellendítésére, elterjesztésére vetették be az akciót, ami azzal járt, hogy az aznap megrendelt holmikat ingyen szállították ki.
Black Friday – Számok és érdekességek
Meglepő dolgok kerülnek ki a webáruházak „kirakatába”, az Edigitálnál esett meg az, hogy a Black Friday katalógusba bele került egy luxus motorcsónak, amely 25 százalékos kedvezménnyel volt tíz millió Ft. Ami a gyári árat jelentette. A vevő majdnem lemaradt a hajóról, mert félóra alatt kellett döntenie róla.
Egyébként nem akart motorcsónakot venni, de élt az alkalmi vételllel, és a hírek szerint azóta is nagy örömmel használja a családjával az olasz gyártmányú vízi járművet.
A kezdeti szerény termékszám szépen megemelkedett, mert 2015-ben már négyezer magasságában volt a leértékelt árucikkek száma,
az elérhető kedvezmény mértéke pedig fél milliárd forint körül mozgott.
A „lejtőn” nem lehetett megállni, a kínált termékek száma folyamatosan növekedett, két éve, már 1,5 milliárd forintnyi kedvezményt kaptak a vásárlók.
Mennyiségek
Kis ízelítő a számokból, hogy mennyi munkájuk volt az ország első számú webáruházának a szállítással:
2015-ben a futárok közel hatezer darab okostelefont vittek házhoz, a porszívókból kétezerötszáz kelt útra. A tévékből kétezer darabot csomagoltak be, a játék konzolokból és laptopokból pedig kereken ezret.
Mindez a Black Friday, azaz egynapos megrendelés eredménye!